FURS v teh dneh izdaja plačilne naloge zoper tiste pravne osebe in zastopnike, ki kljub prejetemu obvestilu v eDavkih, niso izvršili vpisa v Register dejanskih lastnikov (RDL), ki ga vodi AJPES.

Register dejanskih lastnikov (RDL), ki ga vodi AJPES, je posledica implementacije Direktive (EU) 2015/849, s katero se naj bi povečala transparentnost pri ugotavljanju dejanskega lastništva poslovnih subjektov. Podjetja morajo po Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranju terorizma prijaviti podatke o svojem dejanskem lastniku v RDL. Če tega še niste storili, je FURS obveščal, da bi naj do sredine junija prejeli poziv FURS prek eDavkov. FURS ugotavlja namreč, da številni subjekti še niso opravili vpisa dejanskih lastnikov v RDL.

Subjektom, ki lastništva še niste vpisali, je FURS kot nadzorni organ preko portala eDavki vročil poziv, da to storite v roku 30 dni od prejema poziva. Obveznost lahko opravite preko aplikacije eRDL na spletni strani AJPES.

Prvi sklop pozivov je podjetjem v eDavke FURS vročil konec maja 2019, nato pa so pozivi sledili še do konca junija 2019. Podjetja, ki so dolžnost vpisa opravila v roku, jih ne bodo sankcionirali, sicer pa velja, da se kršitev dolžnosti vpisa v RDL lahko sankcionira z globo od 6.000 do 60.000 evrov za pravno osebo in z globo od 400 do 2.000 evrov za odgovorno osebo pravne osebe.

Kaj je register dejanskih lastnikov?

Register dejanskih lastnikov (RDL) je baza podatkov, v kateri se zbirajo podatki o dejanskih lastnikih z namenom zagotavljanja transparentnosti lastniških struktur poslovnih subjektov in onemogočanja zlorab poslovnih subjektov za pranje denarja in financiranje terorizma.

Dejanski lastnik je vsaka fizična oseba, ki je končni lastnik poslovnega subjekta ali jo nadzira ali kako drugače obvladuje, ali fizična oseba, v imenu katere se izvaja transakcija.

Dejanske lastnike morajo v RDL vpisati pravne osebe, ki so vpisane v Poslovni register Slovenije, razen spodaj navedenih izjem, ter tuji skladi, tuje ustanove ali podobni subjekti tujega prava, ki sprejemajo in upravljajo ali razdeljujejo premoženjska sredstva za določen namen in iz njihovega poslovanja nastanejo davčne obveznosti v Republiki Sloveniji.

Podatkov o dejanskih lastnikih v RDL ne vpišejo:

-              samostojni podjetniki (s.p.),

-              enoosebne družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.), kjer je ista fizična oseba lastnik in edini direktor te družbe (če je direktorjev več ali če je edini družbenik pravna oseba, ta izjema ne velja!),

-              posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost (zasebni športni delavci, zasebni zdravstveni delavci, zasebni zdravniki, odvetniki, notarji, samostojni novinarji, samozaposleni v kulturi, ribiči itd.),

-              neposredni in posredni proračunski uporabniki,

-              tuji skladi, tuje ustanove in podobni pravni subjekti tujega prava, kadar iz njihovega poslovanja nastanejo davčne obveznosti v Republiki Sloveniji.

 

Vsi ostali pa vpis morate opraviti!

Podatki o dejanskih lastnikih so javni z namenom zagotavljanja višje pravne varnosti pri sklepanju poslovnih razmerij, varnosti pravnega prometa, integritete poslovnega okolja ter preglednosti poslovnih razmerij posameznikov s poslovnimi subjekti, ki delujejo v poslovnem okolju in pravnem prometu.

Kako vpišem oz kdo običajno izvede administrativni vpis dejanskega lastnika?

•             V praksi pri mikro podjetnikih najpogosteje to urejajo računovodski servisi, ki jih tudi sicer podjetnik pooblasti za postopke prek eDavkov.

•             Lahko pa za vpis v RDL poskrbi podjetnik oz podjetje sam: https://www.ajpes.si/Registri/Drugi_registri/Register_dejanskih_lastnikov/Splosno

 

Vir: OOZ Tolmin, mag. Vesna Maver